Veelgestelde vragen

Wat is Zoofy

De makkelijkste en snelste manier om een goede vakman te vinden voor al die klusjes die niet kunnen wachten. Heb je last van een verstopte WC, een CV storing, of een kortsluiting? Bij Zoofy boek je direct een professionele vakman.

Hoe werkt het?

Een vakman bestel je in drie stappen
1. Zoek je klus of selecteer een categorie.
2. Voer je postcode in.
3. Kies het moment dat je geholpen wilt worden.

Na de aanvraag ontvang je een mailtje waarin we je vragen jouw emailadres te bevestigen. Klik op de link en je verzoek gaat direct naar alle vakmannen bij jou in de buurt.

(Controleer altijd de spam folder. Met name Hotmail stuurtje mailtjes wel eens die kant op!)

Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg?

Snelheid vinden wij belangrijk. Bij het inplannen van een afspraak heb je meestal al binnen 1 uur een bevestiging van de afspraak in je email. Bij spoed (vandaag geholpen!) ontvang je vrijwel altijd binnen een paar minuten een bevestiging. Maximaal duurt dat 20 minuten, je kan er dan vanuit gaan dat wij er hard voor jou achteraan zitten!

Alleen in de avond of weekend (en bij grote drukte) kan het wel eens iets langer duren. Krijg je pas later een bevestiging en wil je iets doorspreken. In de bevestiging staat het directe nummer van de vakman die je komt helpen.

Kan ik zelf een vakman kiezen?

Die optie is er wel. Alleen wanneer je de afspraak verder weg plant. Maar een garantie kunnen wij niet geven. Hij ontvangt de aanvraag als eerste en krijgt langer de tijd om te reageren. Soms is de persoon die je aanvraagt te druk of al bezet. Wij zorgen er in dat geval altijd voor dat een ander jouw klus kan oppakken. Je ontvangt daarover natuurlijk altijd eerst bericht.

Wie zijn de vakmannen op Zoofy?

Allemaal professionals. Je krijgt dus alleen te maken met ZZP’ers of bedrijven die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ook screenen wij iedereen voordat ze op onze site komen te staan. Dit doen wij om de kwaliteit te waarborgen. Wij zoeken voortdurend naar de beste mensen binnen hun vakgebied.

Hoe werkt die screening?

Wij checken van iedereen referenties en kijken of we geen vreemde dingen tegenkomen. Bovendien hebben we iedereen die op Zoofy staat persoonlijk gesproken. Wanneer blijkt dat we een inschattingsfout hebben gemaakt, dan zetten we die persoon direct weer offline. Reviews zijn daarom voor ons heel erg belangrijk.

Moet ik bij Zoofy een account aanmaken?

Nee, dat hoeft niet. Wel vragen we je om eenmalig je adresgegevens en email in te vullen. Dat hebben we nodig voor het boeken van de vakman en het versturen van een factuur. Op basis daarvan maken wij een account voor je aan. Of je daar verder gebruik van maakt is helemaal aan jou!

Hoe weet ik wat een klus mij gaat kosten?

We geven per vakman zoveel mogelijk informatie wat betreft de prijs. Alle tarieven zijn inclusief BTW. Eventuele materiaalkosten die nodig zijn om een klus uit te voeren zijn niet bij de prijs inbegrepen (tenzij anders vermeld). Voor bepaalde standaardklussen rekenen wij met vaste tarieven. Alleen bij hoge uitzondering kan de uiteindelijk factuur hoger uitvallen. En dan alleen na overleg tussen jou en de vakman. Verder brengen wij wel een klein eenmalig bedrag als service fee in rekening. Dit staat altijd van tevoren aangegeven.

Waarom rekenen jullie een service fee?

Wij proberen jou zo snel mogelijk te koppelen aan de juiste vakman. Daar komen voor ons kosten bij kijken. We bellen en sturen de vakmannen berichten. Heel veel gaat automatisch. Maar er werken achter de schermen ook mensen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Dat kost geld. En uiteindelijk moet Zoofy natuurlijk ook wel iets verdienen.

Is er sprake van een minimale afname?

Ja, de minimale afname bedraagt 1 uur. Dit om de simpele reden dat het voor een loodgieter, elektriciën of andere vakman wel moet lonen om ook voor kleinere klussen naar jou toe te rijden.

Rekent Zoofy verder nog voorrijkosten?

Nee! In principe zijn de vakmannen die je via ons benadert altijd bij jou in de buurt. Dat betekent dat het niet nodig is om voorrijkosten te rekenen. Let wel: dat scheelt je al gauw meer dan 45 euro!

Wanneer ontvang ik een factuur?

Direct nadat een klus met succes is afgerond maakt de vakman een factuur aan. Deze ontvang je per email en is belangrijk! Alleen als de betaling ook echt via Zoofy verloopt kun je aanspraak maken op garantie en hulp bij problemen. Na afronding van de klus zal de vakman je vragen om een handtekening voor akkoord.

Hoe kan ik betalen?

Betalen doe je veilig online met behulp van iDeal. Je ontvangt na afronding van de klus van ons een betaallink in je email. Het is de bedoeling dat je de factuur dan ook direct afrekent. Je betaalt dus altijd aan Zoofy. Niet direct aan de vakman. Wij houden het geld in bewaring om er zeker van te zijn dat je tevreden bent.

Kan ik een oproep voor een vakman annuleren?

Spoedklussen zijn na bevestiging niet te annuleren. De vakman is dan tenslotte al onderweg. Annuleer je toch, dan moeten we helaas 1 uur in rekening brengen. Heb je een afspraak met een vakman ingepland en is er iets tussen gekomen? Zeg dan uiterlijk 24 uur voor de afspraak op. Zeg je binnen 24 uur op, dan moeten we helaas 1 uur in rekening brengen.

Wat als ik niet tevreden ben met het werk van mijn vakman?

Dat vinden wij erg vervelend! Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Probeer er wel eerst samen met de vakman uit te komen. Hij is als zelfstandig bedrijf verantwoordelijk voor het uitgevoerde werk. Meld je problemen binnen 72 uur bij de vakman, idealiter direct na de klus. Wij zenden altijd zijn direct nummer mee. Kom je er samen niet uit? Neem dan contact met Zoofy op via info@zoofy.nl. Wij kijken dan samen met jou en de vakman of we toch nog tot een oplossing kan komen. Achteraf kun je natuurlijk altijd je mening geven door middel van een review. Als een vakman onder de 3 sterren zakt verdwijnt hij vanzelf uit de lijst.

Hoe werkt de ‘Niet goed, geld terug regeling’?

In het kort: ben je niet tevreden over het eindresultaat van het geleverde werk, dan kun je je geld terugkrijgen. Komt een vakman bijvoorbeeld wat later en loopt jouw planning daardoor in de soep, dan is dat geen reden om je geld terug te krijgen. Het moet iets zijn waar je over naar redelijkheid kunt zeggen: dit is gewoon niet goed gemonteerd/gerepareerd. En ook dan willen we eerst de kans krijgen om het toch nog goed te herstellen, alvorens je je geld terug kunt vragen. In onze algemene voorwaarden staat het allemaal nog wat uitgebreider uitgelegd.

Ik kan geen vakman vinden. Hoe kan dat?

Zoofy is actief in vrijwel alle steden. Alleen in kleinere dorpen is de bezetting soms nog wat te laag. We breiden ons netwerk wel voortdurend uit. Of misschien gaat het om een klus waarvoor wij nog geen vakmannen hebben? Laat het ons dan weten via info@zoofy.nl